INDICATORI DE PERCEPŢIE PENTRU SISTEMUL EDUCAŢIONAL DIN ROMÂNIA

Un studiu de tendință al Institutului Român pentru Evaluare şi Strategie - IRES

Percepția publică privind educația era și este încă influențată de includerea educației în sistemul referenților identitari, unde tendința de apreciere pozitivă este explicabilă. Cu toate acestea, cutremurele de la ultimele sesiuni de bacalaureat încep parcă să aducă percepţia scolii la un nivel de evaluare mai realist, evident însă și mai pesimist.

Conform ultimului sondaj de opinie al Institutului Român pentru Evaluare și Strategie – IRES, realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 1423 de respondenți, în prezent doar 32% dintre români au o părere bună sau foarte bună despre învățământul românesc, procent cu 6 puncte mai scăzut decât anul trecut în această perioadă. În același timp, 66% dintre aceștia au o părere proastă sau foarte proastă. Dacă 43% dintre intervievați sunt de acord cu afirmația „Sistemul românesc  de învățământ este unul performant”, 54% își exprimă dezacordul privind acest aspect.

Cu toate acestea, aproximativ 5 din 10 români își mențin opinia conform căreia școala românească este de calitate.
 

Mai multe detalii aflaţi în studiul şi în analiza datelor, realizate de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie - IRES.