Bilanțul comunicațional al campaniei electorale. Percepții asupra cadourilor electorale în campania electorala pentru alegerile parlamentare

Pe durata campaniei electorale și după finalizarea acesteia, Institutul Român pentru Evaluare și Strategie - IRES a realizat mai multe cercetări cu privire la percepțiile publice cu privire la acțiunile de campanie, precum și impactul acesteia asupra deciziei de vot.

Astăzi vă prezentăm rezultatele a două dintre aceste studii legate de bilanțul comunicațional al campaniei electorale și de percepția cetățenilor asupra cadourilor electorale.

BILANTUL COMUNICAȚIONAL AL CAMPANIEI ELECTORALE arată că, la finalul campaniei, gradul de informare a românilor cu privire la alegerile parlamentare rămâne unul destul de scăzut, iar acțiunile de campanie ale partidelor și candidaților s-au dovedit a influența în mică măsură opțiunea finală de vot a alegătorilor.

 

CADOURILE ELECTORALE nu influențează decizia de vot, dar unii electori s-au obișnuit cu mita electorală și le lipsește.

 

Mai multe detalii aflați din rapoartele de cercetare și analiza datelor. Puteţi descărca fişierele mai jos.

1.IRES_Bilantul_comunicational_al_campaniei_electorale_interpretari

2. IRES_Bilantul_comunicational_al_campaniei_electorale_raport

3.IRES_Cadouri_electorale_intepretari

4.IRES_Cadouri_electorale_raport