Institutul Român pentru Evaluare și Strategie-IRES a organizat, joi, 2 decembrie, dezbaterea cu tema ”Mediere.Comunicare.Tranziție” în cadrul Primei Conferințe Internaționale a Societății Sociologilor din România.

Institutul Român pentru Evaluare și Strategie-

IRES a organizat, joi, 2 decembrie,

dezbaterea cu tema 

Mediere.Comunicare.Tranziție

 în cadrul 
Primei Conferințe Internaționale a Societății Sociologilor din România.


Peste 30 de sociologi din țară au evaluat, la Cluj Napoca, modul în care noile forme de comunicare reconstruiesc și influențează societatea în care trăim. Dezbaterea a fost axată pe blocajele generate de echilibrul fragil dintre putere, media și opinia publică sau pe crizele pe care le provoacă ruperea relațiilor din această triadă. Studiile de comunicare politică au avut în centrul lor mecanismele competiției electorale, dar au analizat și efectul pervers pe care comunicarea îl are asupra electoratului și anume faptul că, deși este din ce în ce mai informat, alegătorul este tot mai puţin dispus să acționeze în spațiul public, să se mobilizeze și să participe la decizii.

În cadrul evenimentului, a fost lansat Anuarul Secțiunii Sociologia Comunicării, Cunoașterii și Tehnologiei Informației din cadrul Societății Sociologilor din România.

Volumul coordonat de profesorul universitar doctor Vasile Dâncu cuprinde studii, note de lectură, recenzii și cercetări semnate de profesori universitari, doctoranzi și masteranzi în sociologie, dar și specialiști în comunicare, media sau psihologie.

 Mai jos găsiți titlurile articolelor publicate în Anuar:

 

Medierea în context democratic - MediaEra, MediaSfera, lector univ.drd. MĂDĂLINA BĂLĂȘESCU

Ego și alter în reprezentarea mediatică, conf. univ. dr. IRENA DUMITRU

Ritul politic în campania electorală.Liturghia politică, drd. ANCUȚA ABRUDAN

Tipuri de culturi politice, drd. ALINA BÂRSAN

Mitul votului rațional, ADRIANA DÎNCU

Identitatea politică. Perspectiva politico-lingvistică a lui Dominique Mayaffre, drd. MIHAELA INDRICĂU             

Mediere și Mediocrație. Șase luni de persuasiune sub acoperirea informației, prof. univ. dr. VASILE DÂNCU

Reclama comercială în vremuri critice, prof. univ. dr. GHEORGHE TEODORESCU

Campaniile comunicaționale: elemente definitorii și factori configuratori, conf. univ.dr. DAN CHIRIBUCĂ

Diversitate-Conflict-Performanță, drd. MĂDĂLINA ZAMFIROIU

Timp și temporalitate pe un șantier din Cluj Napoca, CLAUDIA ROȘU

Habitus și etnicitate în formarea galeriei echipei CFR Cluj, SERGIU RUSU

Elemente descriptive privind impactul şi consumul noilor medii în rândul copiilor din România, drd. CĂLIN MOLDOVAN&IOANA ROXANA SUSAN

Noua identitate masculină, RUXANDRA POPA

Fenomenul protestatar în România anului 2010. Toamna protestelor sociale, GABRIELA BARBU             

Religiozitatea în spațiul virtual, ANDRADA TOBIAS

Cognițiile raționale-formă de mediere psihologică în tranziție, FLORY POP                         

Ideologiile medierii, drd. MĂDĂLINA ZAMFIROIU

”The Social Network”(recenzie), CORNEL MOLDOVAN

”Communication Power”, Manuel Castells (recenzie), MIHAELA ORBAN